FOLKART TIME SATIŞ OFİSİ FARK YARATTI
13 Mayıs 2016

Bornova Yeni Kent Merkezi Bölgesi’nde inşa edilen yeni yaşam merkezi Folkart Time, projesinin yanı sıra farklı bir mimari tarzla inşa edilen satış ofisi ile de beğeni topluyor.

Folkart Yapı’nın “Şimdi senin zamanın!” sloganıyla yola çıkarak inşa etmeye başladığı; içerisinde konut, ofis, kolej ve ticari alanların bulunduğu karma projesi Folkart Time; reklam filmi, mimarisi ve proje için özel hazırlanan satış ofisi binası ile dikkat çekiyor. İlgi odağı haline gelen Folkart Time Satış Ofisi, projenin ana temasına uygun olarak “zaman” kavramını mimari bir bakış açısıyla sunuyor.

Atmosphere Mimarlık tarafından hazırlanan Folkart Time Satış Ofisi Binası’nın, dış cephesi “Zamansız”lık kavramını soyut bir biçimde ortaya koyuyor. Heykeltıraş İlhan Koman’ın 1980 yılında tamamladığı İstanbul’daki Akdeniz Heykeli’nden esinlenen Mimar Hüseyin Birman’ın hazırladığı proje, Parametrik Mimari’nin çarpıcı bir örneği olarak gösteriliyor.

Hayatın farklı dilimlerini oluşturan “zaman” kavramının dış cephe tasarımına yansıtıldığı, böylelikle insan yaşamındaki zaman dilimlerinin ve değişkenliklerin mimari bir şölen olarak sunulduğu satış ofisinde örnek ofis ve konutlar da yer alıyor.

Ziyaretçilerin merakla gezdiği satış ofisine gösterilen ilgiden memnun olduğunu ifade eden Folkart Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Sancak, Folkart Time Satış Ofisi’ni tasarlayan mimar Hüseyin Birman ile bir araya gelerek, teşekkür etti. Mesut Sancak, “Folkart Time Projesi için yola çıktığımızda farklı, dikkat çekici bir satış ofisimizin olmasını arzu ediyordum. Bunun için 5 ayrı mimarlık ofisini davet ettik. Her biri alanında uzman isimleri bünyesinde barındırıyordu. Çok farklı projeler geldi. Gerçekten de her biri güzeldi. Ancak biz Hüseyin Birman ve ekibinin tasarladığı mevcut satış ofisimizin tasarımını tercih ettik” dedi.

Mimar Hüseyin Birman ise, “Folkart Yapı’nın tasarıma olan çağdaş, titiz ve yenilikçi bakış açısını, daha önce yapmış olduğumuz Folkart Gallery projesinde tanıma fırsatı bulmuştuk. Bu proje bizim için ‘tasarım alanında limit ve sınırlamanın olmadığı’ ender projelerden biri oldu. Folkart’ın projelere ve uygulamalara cesaretli yaklaşımı tasarımda cesur davranmamızı sağladı” şeklinde konuştu.

Folkart Time Projesinin ana fikri olan “zaman” kavramının başlangıç noktası olduğunu kaydeden, Birman, şu bilgileri verdi:
“Mottomuz; ‘Hayatın doğal akışı içindeki kırılmalar, bizim yaşamımızın yönünü belirlemektedir.’ şeklinde oldu. Atmosphere Mimarlık tasarım ekibi olarak projeye başlarken, akıp giden zamanı insanlar için görünür hale getirmeyi amaçladık. Bunu yaparken zamanın farklı dilimlerini, çizgisel elemanlarla parametrik verilere göre kurgulayarak bütünsel algıyı oluşturduk. Cephe tasarımımızda çizgisel eleman olarak kullandığımız rölyefler; hayatımızdaki zaman dilimlerinin ve değişkenliklerin, daralmaların ve genişlemelerin, hayatımızın yön değiştirmelerinin, zamandaki iniş ve çıkışların ritmik bir kompozisyonudur. Gece görünüşünde kullandığımız ışık elemanları ise zamanın akışını vurgulamak için düşünülmüştür.”

    Rakamlarla Folkart Time

  • Proje arsa alanı: 27 bin 400 metrekare
  • Toplam kolej alanı: 10 bin 613 metrekare
  • Toplam konut alanı: 35 bin 316 metrekare
  • Toplam ticari alan: 7 bin metrekare
  • Toplam ofis alanı: 33 bin 547 metrekare
  • Toplam sosyal alan (Havuz, spa, fitness merkezi): 1000 metrekare
  • Toplam bodrum kat alanı: (otopark, sığınak, teknik hacimler): 39 bin 900 metrekare
  • Toplam kapalı otopark adedi: 1041 adet
  • Kamuya tahsis edilen yeşil alan: 3000 metrekare
  • Toplam yeşil alan (zemin kat + teras + okul + park): 7800 metrekare

    Daire, ticari birim ve ofis dağılımları

  • 1+0 daire: 61 adet
  • 1+1 daire: 192 adet
  • 2+1 daire: 78 adet
  • 3+1 daire: 26 adet
  • Dubleks daire: 12 adet (2+1, 3+1, 4+1)
  • Toplam daire: 369 adet
  • Ticari Birim (dükkan): 46 adet
  • Ofis: 271 adet

Paylaş :
Twitter
Tüm Haberler